26.5.2015

Opinsysin kuluttajakaupan sopimusehdot

Verkkokaupan ylläpitäjä on Opinsys Oy, y-tunnus 1847395-7.

1. Soveltaminen ja voimassaolo

Näitä ehtoja sovelletaan Opinsys Oy:n ja kuluttaja-asiakkaan väliseen koti- ja etäkauppaan ellei sopimus- tai palvelukohtaisissa ehdoissa ole toisiin sovittu. Ehdot ovat voimassa 26.5.2015 alkaen toistaiseksi.

Opinsys pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja ja kaikkia tuotekohtaisia ehtoja sekä tuotteiden hintoja.

2. Sopimuksen syntyminen

Tilaussopimus syntyy, kun asiakas on tilannut tuotteet verkkokaupassa.

Sopimusta ei katsota syntyneeksi, jos verkkokaupassa on ilmeinen virhe tuotteen hinnassa tai muussa ominaisuuksissa. Tämä arvioidaan sen mukaan mitä asiakas on huomannut tai mitä hänen olisi pitänyt huomata virheeksi.

Voimme jakaa tietyn koulun oppilaille tai muulle rajatulle ryhmälle kohdistettuja alennuskoodeja. Niiden tarkoituksena on mm. mahdollistaa tuotteesta alennus siinä tapauksessa, että koulu on hankkinut meiltä oppilailleen tukipalveluita, eikä niitä enää tuotteen yhteydessä veloiteta. Tällaisen alennuskoodin käyttö on tarkoitettu vain niiden tarkoitetulle kohderyhmälle. Väärin perustein haltuun saatua koodia ei saa käyttää ja väärillä tiedoilla tehty tilaus on pätemätön.

3. Toimitus

Tuotteet toimitetaan tilausvahvistuksen mukaisella tavalla ja silloin ilmoitettuna toimitusaikana. Jos tilaus sisältää tuotteita, joita ei ole varastossa, voidaan ne toimittaa jälkitoimituksena ellei sitä ole erikseen kielletty. Jälkitoimituksena tai muutoin useassa erässä toimittaminen ei vaikuta asiakkaan maksettavaksi tuleviin toimituskuluihin.

Tilaustuotteiden toimitusajat voivat muuttua Opinsysistä riippumattomista syistä johtuvista viivästyksistä. Näitä käsitellään ylivoimaisina esteinä. Tällaisten viivästysten sattuessa asiakkaalla on lain mukaiset oikeudet tilauksen perumiseen, mutta muita hyvityksiä saamattomista tuotteista tai korvauksia vahingoista ei makseta.

4. Maksu

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

5. Peruutukset ja palautukset

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta.

Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse, faksilla tai sähköpostilla). Voitte käyttää peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Puhelin: (014) 4591 624

Postiosoite: Opinsys Oy, Lutakonaukio 1, 40100 Jyväskylä

Sähköposti: info@opinsys.fi

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.


Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen ensisijaisesti tilisiirtona.

Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. Palautustapana käytetään ensisijaisesti postipakettia.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

6.Tiedustelut ja virhetilanteet

Asiakkaan tulee tarkastaa viipymättä saapuneet tuotteet. Virheistä on ilmoitettava Opinsysille kohtuullisessa ajassa siitä kuin se on havaittu tai olisi pitänyt havaita.

Opinsysin puhelinnumeroihin soittamisesta ei koidu tavanomaisen puhelinlaskun lisäksi muita kuluja.

7. Muita ehtoja

Järjestelmämme koostuvat pääosin avoimen lähdekoodin lisensseillä lisensoiduista ohjelmistoista. Niiden lisäksi asennettuina voi olla muilla lisensseillä lisensoituja ohjelmistoja. Niiden osalta asiakas hyväksyy sen, että Opinsys voi toimia hänen puolestaan asentajana ja asiakas hyväksyy ko. ohjelmistojen lisenssiehdot. Tieto käytössä olevista ohjelmista, joita tämä koskee, on saatavissa Opinsysiltä.

Asiakkaan pitää itse ladata ja hyväksyä käyttöehdot ohjelmistoissa, joissa ehdot kieltävät Opinsysin esiasennuksen.

Palveluiden toteuttamisessa pyritään yleiseen huolellisuuteen. Välillisistä vahingoista vastaamme vain silloin kuin niistä olisimme vahingonkorvausvastuussa törkeän tuottamuksen tai siihen rinnastettavan syyn vuoksi. Vahinkoja varten Opinsysillä on vastuuvakuutus.

8. Tuen yhteystiedot

Tukipalvelun yhteystiedot esitetään tuote- tai palvelukohtaisesti.

9. Laitehuoltosopimuksista

Useat laitevalmistajat toteuttavat laitehuoltosopimuksia, joita välitämme myymiimme laitteisiin. Niissä kuluvat ja kulutusosat on yleisesti suljettu huoltovastuun ulkopuolelle. Mm. laitteiden akut ovat pois suljettuja ellei muuta ole todettu.

Välitettyjen laitehuoltosopimusten ehtojen muutoksista, toimittajien toiminnan loppumisesta, yms. emme vastaa muulloin kuin jos meidän olisi pitänyt kauppahetkellä kohtuudella tietää ko. muutoksesta.

10. Sovellettava laki

Sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajalla on oikeus nostaa kanne kotipaikkansa yleisessä alioikeudessa tai saattaa asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi